Vetprofit
Vetprofit
Lassan a végéhez közeledik a VETPROFIT projekt. Megjelent az utolsó hírlevél, amiben többek között az innováció előmozdításáról olvashatnak a szakképzésben, valamint a VETProfit projekt eredményének tanulságairól.
A Magyar Kertészeti Szakképző Intézmények Szövetségének 2024-es 2. közgyűlésén, mely Kecskeméten került megrendezésre Ekert Sára részletesen ismertette a Vetprofit projekt jelenlegi állását, az eredményeket és a még hátra lévő feladatokat.
A közgyűlés napirendi pontjai:
- Köszöntő (Hajnal Sándor és Juhász István igazgató)
- Gazdasági beszámoló a 2024- eddigi pénzügyi évről (Dombiné Magyar Piroska)
- Beszámoló a Vetprofit projekt eredményeiről, feladatairól (Ekert Sára)
- World Skills Lyon verseny beszámolója (Bokor Péter)
- Velence Kertjei kertépítő verseny tapasztalatai, (Stossek Balázs)
- EUROPEA Hungary bemutatása. A soproni konferencia tapasztalatai. (Vörös Ildikó)
- Elnöki beszámoló a 2024-es év eddigi eseményeiről (Hajnal Sándor)
- Tervek a 2025-es évre
- Erasmus projekt (Márton Zsuzsanna)
- Egyebek
Megjelent a VETPROFIT 4. számú Hírlevele "Újra felhasználható digitális mikro tanulási tartalmak tárhelye a szakképzés számára" címmel.
Megjelent a VETPROFIT 3. hírlevele Munkaerőpiac-orientált projektek a tanulók számára címmel, melyben 9 életszerű projektfeladatról olvashatnak bővebben, amiből 5 Magyarországon valósul meg.
Megjelent a VETPROFIT 2. számú hírlevele, PBL interdiszciplináris megközelítéssel – vegyes képzés a szakképzés számára címmel:
"VETPROFIT - Multidiszciplináris, projektalapú digitális tananyagok a szakképzésben"
A találkozó programja:
9:30 - 10:00 Regisztráció
10:00 - 10:10 Köszöntés, bemutatkozás - Hajnal Sándor, MAKESZISZ elnök
10:10 - 10:25 A VETPROFIT projekt bemutatása, a projekt kapcsolódása a szakképzésben zajló minőségfejlesztéshez - Ekert Sára, MAKESZISZ
10:25 - 10:40 Tervezett minikurzusok a mezőgazdasági ágazatban - Gódorné Hazenauer Zita, MAKESZISZ
10:40 - 11:00 A VETPROFIT keretein belüli kigondolt IT projekt lehetőségek a Premontrei Középiskolában - Premontrei Szakgimnázium, Technikum és Kollégium - Balogh Csaba - Teams
11:00 - 11:15 Beszámoló a "Projektfeladat generáló workshop" rendezvényről- Bukombe-Fodor Hella, DRDC
11:15 - 11:30 Intenzív kertészeti termesztés aktuális kihívásai és a digitalizáció, mint termesztést segítő tényező - Szuvandzsiev Péter
11:30 - 11:50 Kávészünet
11:50 - 12: 15 Előzetes a VETProfit e-learning képzésről szakképzésben tanító tanároknak (projektek, digitális eszközök, innovatív értékelési módszerek) Hartyányi Mária, iTStudy Hungary
12:15 - 13:00 Műhelymunka - projektek tervezése mezőgazdasági szakképző intézmények és vállalkozások együttműködésében
13:00 - 13:30 Ismerkedés a Magyulával, séta az iskola kertjében
13:30 - 14:00 Ebéd helyben az iskola étteremben
14:00 - 15:00 A rendezvény zárása, beszélgetés
Megjelent a VETPROFIT 1. Hírlevele, melyben olvasható a Tanulmány a tankönyvek és a tananyagok 21. századi megfelelőségéről tanárok, diákok vagy éppen munkaadók szemszögéből, valamint Multidiszciplináris, projektalapú digitális tananyagokban rejlő lehetőségekről a szakképzésben:
A MAKESZISZ részt vesz a Multidiszciplináris, projektalapú digitális tananyagok a szakképzésben, röviden VETPROFIT elnevezésű Erasmus + KA2-es projektben.
A projekt célja a munkaerő-piaci igények megjelenítése a szakképzésben, a tanárok felkészítése arra, hogy a cégekkel együttműködve, általuk javasolt valós problémák megoldására irányuló projekt feladatokat dolgozzanak ki a diákok, a leendő munkavállalók számára. A cél elérése érdekében a konzorcium:
áttekinti a partnerországok informatikai és mezőgazdasági ágazatainak alapképzésében alkalmazott tanterveket, tankönyveket és oktatási módszereket;
felkészíti a két ágazatban tanító tanárokat a projekt módszer, innovatív értékelési módszerek alkalmazására és digitális tananyagok fejlesztésére;
tanárok és munkaerőpiaci szereplők együttműködésében életközeli projektek fejleszt a szakképzésben tanuló diákok számára;
online adatbázis-alkalmazást fejleszt a multidiszciplináris szemléletben fejlesztett, projekt-orientált, jó minőségű és motiváló, (mikro) tananyagok publikálására;
mini-kurzusokkal készíti fel a tanulókat a projektek sikeres megvalósítására;
a tapasztalatok alapján felépített modellt kézikönyv formájában közzéteszi a szakképzésben dolgozó tanárok számára.