Vetprofit

Vetprofit

Lassan a végéhez közeledik a VETPROFIT projekt. Megjelent az utolsó hírlevél, amiben többek között az innováció előmozdításáról olvashatnak a szakképzésben, valamint a VETProfit projekt eredményének tanulságairól.

A Magyar Kertészeti Szakképző Intézmények Szövetségének 2024-es 2. közgyűlésén, mely Kecskeméten került megrendezésre Ekert Sára részletesen ismertette a Vetprofit projekt jelenlegi állását, az eredményeket és a még hátra lévő feladatokat.

A közgyűlés napirendi pontjai: 

  • Köszöntő (Hajnal Sándor és Juhász István igazgató) 
  • Gazdasági beszámoló a 2024- eddigi pénzügyi évről (Dombiné Magyar Piroska) 
  • Beszámoló a Vetprofit projekt eredményeiről, feladatairól (Ekert Sára)
  • World Skills Lyon verseny beszámolója (Bokor Péter) 
  • Velence Kertjei kertépítő verseny tapasztalatai, (Stossek Balázs) 
  • EUROPEA Hungary bemutatása. A soproni konferencia tapasztalatai. (Vörös Ildikó) 
  • Elnöki beszámoló a 2024-es év eddigi eseményeiről (Hajnal Sándor) 
  • Tervek a 2025-es évre 
  • Erasmus projekt (Márton Zsuzsanna) 
  • Egyebek



Megjelent a VETPROFIT 4. számú Hírlevele "Újra felhasználható digitális mikro tanulási tartalmak tárhelye a szakképzés számára" címmel. 

Megjelent a VETPROFIT 3. hírlevele Munkaerőpiac-orientált projektek a tanulók számára címmel,  melyben 9 életszerű projektfeladatról olvashatnak bővebben, amiből 5 Magyarországon valósul meg.

Megjelent a VETPROFIT 2. számú hírlevele, PBL interdiszciplináris megközelítéssel – vegyes képzés a szakképzés számára címmel: 

"VETPROFIT - Multidiszciplináris, projektalapú digitális tananyagok a szakképzésben"

2022.10.18-án került megrendezésre a Makeszisz részvetelével zajló "VETPROFIT - Multidiszciplináris, projektalapú digitális tananyagok a szakképzésben" című projekt projekttalálkozója. 

A találkozó programja:

 9:30 - 10:00 Regisztráció

10:00 - 10:10 Köszöntés, bemutatkozás - Hajnal Sándor, MAKESZISZ elnök

10:10 - 10:25 A VETPROFIT projekt bemutatása, a projekt kapcsolódása a szakképzésben zajló minőségfejlesztéshez - Ekert Sára, MAKESZISZ

10:25 - 10:40 Tervezett minikurzusok a mezőgazdasági ágazatban - Gódorné Hazenauer Zita, MAKESZISZ

10:40 - 11:00 A VETPROFIT keretein belüli kigondolt IT projekt lehetőségek a Premontrei Középiskolában - Premontrei Szakgimnázium, Technikum és Kollégium - Balogh Csaba - Teams

11:00 - 11:15 Beszámoló a "Projektfeladat generáló workshop" rendezvényről- Bukombe-Fodor Hella, DRDC

11:15 - 11:30 Intenzív kertészeti termesztés aktuális kihívásai és a digitalizáció, mint termesztést segítő tényező - Szuvandzsiev Péter

11:30 - 11:50 Kávészünet

11:50 - 12: 15 Előzetes a VETProfit e-learning képzésről szakképzésben tanító tanároknak (projektek, digitális eszközök, innovatív értékelési módszerek) Hartyányi Mária, iTStudy Hungary

12:15 - 13:00 Műhelymunka - projektek tervezése mezőgazdasági szakképző intézmények és vállalkozások együttműködésében

13:00 - 13:30 Ismerkedés a Magyulával, séta az iskola kertjében

13:30 - 14:00 Ebéd helyben az iskola étteremben

14:00 - 15:00 A rendezvény zárása, beszélgetés


Megjelent a VETPROFIT 1. Hírlevele, melyben olvasható a Tanulmány a tankönyvek és a tananyagok 21. századi megfelelőségéről tanárok, diákok vagy éppen munkaadók szemszögéből, valamint Multidiszciplináris, projektalapú digitális tananyagokban rejlő lehetőségekről  a szakképzésben:

A MAKESZISZ részt vesz a Multidiszciplináris, projektalapú digitális tananyagok a szakképzésben, röviden VETPROFIT elnevezésű Erasmus + KA2-es projektben.

A projekt célja a munkaerő-piaci igények megjelenítése a szakképzésben, a tanárok felkészítése arra, hogy a cégekkel együttműködve, általuk javasolt valós problémák megoldására irányuló projekt feladatokat dolgozzanak ki a diákok, a leendő munkavállalók számára. A cél elérése érdekében a konzorcium:

  • áttekinti a partnerországok informatikai és mezőgazdasági ágazatainak alapképzésében alkalmazott tanterveket, tankönyveket és oktatási módszereket;

  • felkészíti a két ágazatban tanító tanárokat a projekt módszer, innovatív értékelési módszerek alkalmazására és digitális tananyagok fejlesztésére;

  • tanárok és munkaerőpiaci szereplők együttműködésében életközeli projektek fejleszt a szakképzésben tanuló diákok számára;

  • online adatbázis-alkalmazást fejleszt a multidiszciplináris szemléletben fejlesztett, projekt-orientált, jó minőségű és motiváló, (mikro) tananyagok publikálására;

  • mini-kurzusokkal készíti fel a tanulókat a projektek sikeres megvalósítására;

  • a tapasztalatok alapján felépített modellt kézikönyv formájában közzéteszi a szakképzésben dolgozó tanárok számára.